Ο ύπνος 7 ώρες τη νύχτα είναι ιδανικός για την υγεία του εγκεφάλου, λένε οι ερευνητές

Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση των γνωστικών λειτουργιών και στη διατήρηση της καλής ψυχολογικής υγείας. Βοηθά επίσης να διατηρήσει τον εγκέφαλο υγιή εξαλείφοντας τα απόβλητα.

Καθώς μεγαλώνουμε, παρατηρούμε συχνά αλλαγές στα πρότυπα ύπνου μας. Συμπεριλαμβανομένης της δυσκολίας να αποκοιμηθείς και να μείνεις για ύπνο. Καθώς και μείωση της ποσότητας και της ποιότητας του ύπνου.

Αυτές οι διαταραχές του ύπνος μπορεί συμβάλλουν στη γνωστική έκπτωση και τις ψυχιατρικές διαταραχές στον γηράσκον πληθυσμό.

Δοκιμή σε σχεδόν 500.000 ενήλικες

Σε μια αναζήτηση Δημοσιεύτηκε σήμερα στο Nature Aging, επιστήμονες από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Κίνα εξέτασαν δεδομένα από σχεδόν 500.000 ενήλικες ηλικίας 38-73 ετών από τη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για τις συνήθειες ύπνου τους. Καθώς και την ψυχική τους υγεία και ευεξία. Συμμετείχαν σε μια σειρά γνωστικών τεστ. Απεικόνιση εγκεφάλου και γενετικά δεδομένα ήταν διαθέσιμα για σχεδόν 40.000 από τους συμμετέχοντες στη μελέτη.

Πολύ λίγο ή πολύ ύπνο, μειωμένη γνωστική απόδοση

Αναλύοντας αυτά τα δεδομένα, η ομάδα διαπίστωσε ότι τόσο η ανεπαρκής όσο και η υπερβολική διάρκεια ύπνου συσχετίστηκαν με μειωμένη γνωστική απόδοση. Όπως η ταχύτητα επεξεργασίας, η οπτική προσοχή, η μνήμη και οι ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.

Επτά ώρες ύπνου τη νύχτα ήταν η βέλτιστη ποσότητα ύπνου για τη γνωστική απόδοση. Αλλά και για καλή ψυχική υγεία. Για άτομα που παρουσιάζουν συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης. Αλλά η γενική ευημερία επιδεινώθηκε εάν ανέφεραν ότι κοιμόντουσαν για μεγαλύτερη ή μικρότερη διάρκεια.

κακή ασθένεια ύπνου

Διαταραχές ύπνου

Οι ερευνητές λένε ότι ένας πιθανός λόγος για τη συσχέτιση μεταξύ του ανεπαρκούς ύπνου και της γνωστικής έκπτωσης μπορεί να οφείλεται στη διακοπή του ύπνου αργών κυμάτων – «βαθύ».

READ  το μέτωπο Polisario απειλεί το Μαρόκο με "κλιμάκωση"

Η διαταραχή αυτού του τύπου ύπνου έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται στενά με την εδραίωση της μνήμης καθώς και με τη συσσώρευση αμυλοειδούς. Μια βασική πρωτεΐνη που όταν διπλωθεί λάθος μπορεί να προκαλέσει μπερδέματα στον εγκέφαλο. Χαρακτηριστικά ορισμένων μορφών άνοιας.

Επιπλέον, η έλλειψη ύπνου μπορεί να εμποδίσει την ικανότητα του εγκεφάλου να απαλλαγεί από τις τοξίνες.

Η ομάδα επίσης βρήκε μια σχέση μεταξύ της ποσότητας του ύπνου και διαφορές στη δομή των περιοχών του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη γνωστική επεξεργασία και τη μνήμη. Και πάλι με μεγαλύτερες αλλαγές που σχετίζονται με περισσότερες ή λιγότερες από επτά ώρες ύπνου.

μακροχρόνια μνήμη ύπνου

Obter για σταθερό ύπνο

Ήταν επίσης συνεπής επτά ώρες ύπνου κάθε βράδυ, χωρίς πολλές διακυμάνσεις στη διάρκεια σημαντικό για τη γνωστική απόδοση και την καλή ψυχική υγεία και ευημερία.

Προηγούμενες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι τα διακεκομμένα πρότυπα ύπνου σχετίζονται με αυξημένη φλεγμονή. Υποδεικνύει ευαισθησία σε ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία στους ηλικιωμένους.

Ο καθηγητής Jianfeng Feng από το Πανεπιστήμιο Fudan στην Κίνα είπε: «Αν και δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο πολύ λίγος ή πολύς ύπνος προκαλεί γνωστικά προβλήματα. Η ανάλυσή μας για άτομα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα φαίνεται να υποστηρίζει αυτήν την ιδέα. »

«Αλλά οι λόγοι για τους οποίους οι ηλικιωμένοι κοιμούνται λιγότερο φαίνεται να είναι περίπλοκοι, επηρεασμένοι από έναν συνδυασμό της γενετικής μας σύνθεσης και της δομής του εγκεφάλου μας. »

γνωστική εξασθένηση

Κίνδυνος γνωστικής έκπτωσης που σχετίζεται με τη γήρανση

Οι ερευνητές λένε ότι τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι ο πολύ λίγος ή πολύς ύπνος μπορεί να αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τη γνωστική έκπτωση που σχετίζεται με τη γήρανση.

READ  Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες στο δρόμο για έναν λιγότερο συγκρουσιακό διάλογο

Αυτό υποστηρίζεται από προηγούμενες μελέτες που έχουν αναφέρει σχέση μεταξύ της διάρκειας του ύπνου και του κινδύνου εμφάνισης της νόσου του Αλτσχάιμερ και της άνοιας. Στην οποία η γνωστική έκπτωση είναι χαρακτηριστικό σύμπτωμα.

Καθηγήτρια Barbara Sahakian του Τμήματος Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, είπε: «Ο καλός ύπνος είναι σημαντικός σε όλα τα στάδια της ζωής, αλλά ειδικά όσο μεγαλώνουμε. »

«Εύρεση τρόπων βελτίωσης του Ο ύπνος των ηλικιωμένων θα μπορούσε να είναι καθοριστικός για να τους βοηθήσει διατηρούν καλή ψυχική υγεία. Επιπλέον, για την αποφυγή της γνωστικής έκπτωσης, ειδικά για ασθενείς με ψυχιατρικές διαταραχές και άνοιες. »

Fotios Sideridis

"Αλκοόλ trailblazer. Ερασιτέχνες φανατικοί στο Διαδίκτυο. Υποστηρικτής τηλεόρασης. Ασύρματος επιχειρηματίας. Διακριτικά γοητευτικός ειδικός της ποπ κουλτούρας".

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top